Norges Svømmeforbund forlenger avtalen med Chrisco Sport
Norges Svømmeforbund forlenger avtalen med Chrisco Sport AS og arena med fire nye år.
Chrisco Sport har vært en trofast samarbeidspartner i mange år, og vi er stolte over resultatene vi har skapt sammen. Vi er glad for at vi fortsetter det gode samarbeidet, sier generalsekretær i NSF Bjørn Soleng.
Agenturet for salg av arena i Norge er hos Chrisco Sport, som tilbake i 1985 startet distribusjonen av arenautstyr til de norske butikkene. Omtrent samtidig inngikk NSF et samarbeid med Chrisco Sport som, med unntak av en kort periode, har vært leverandør av utstyr til forbundets utøvere siden.
Chrisco Sport AS har hatt et tett samarbeid med Norges Svømmeforbund siden 1980-tallet, de siste 20 årene med vår merkevare arena. Den nye avtalen innebærer levering av all nødvendig bekledning og svømmeutstyr til alle landslag innen svømming og stup. I tillegg bidrar vi med et årlig stipend til en eller flere utøvere som har gjort seg spesielt fortjent, sier daglig leder i Chrisco Sport Fredrik Hiorth.
Et av verdens mest kjente merke innen svømming
arena er blant verdens mest kjente merker innen svømming og har gjennom årene vært med på å utvikle svømmesporten til det høye nivået vi er vitne til gang på gang ved internasjonale mesterskap.
For Chrisco Sport AS og arena er dette en meget viktig avtale. Svømming er en idrett der de aller beste er godt synlige i sine respektive klubber, samt på regionale og nasjonale stevner. Dette er unikt i idrettssammenheng og gir arena god synlighet langt utover den ytterste toppidretten. Vi ser nå frem til fire nye år med Svømmeforbundet, og gleder oss til å bidra til vekst og utvikling i både bredde- og toppidretten, sier daglig leder i Chrisco Sport Fredrik Hiorth.
Om arena
arena har hovedkontor i Tolentino, Italia hvorfra de håndterer utvikling, distribusjon og salg av arenautstyr til 128 land fordelt på fem kontinenter.
arena er opptatt av å skape bærekraftige løsninger som kan bidra positivt til miljøet. Når arena inviterer de som har agentur for salg av arena til et møte på hovedkontoret i Italia, kompenserer arena for klimautslippene reisene medfører. I tillegg har også produksjonen av drakter og utstyr laget av resirkulert plast økt, slik at det nå er mulig å kjøpe produkter som er 100 % resirkulert.