go up
Klubbesøk
med fokus på utvikling av synkronskolen (kvalitet, organisering og
administrering). Det skal være 2 besøk, med 1-3 mnd. mellomrom, med mulighet
for et tredje teknisk besøk. Det er sentralt for verdien av besøket at klubben
prioriterer og planlegger slik at så mange som mulig kan og vil delta på
synkronskolebesøkene. Besøkene må planlegges i god tid.

Varighet: ca. 3- 4t per besøk.

 

Utgangspunkt agenda for synkronskolebesøk (besøk
1):

·        
Del 1: Hva er synkron?
Introduksjon til
synkronsvømming og synkronskolen. Om struktur og organisering av synkronskolen
og synkronsvømming. Med styret, trenere og evt. andre engasjerte i synkron. ca
2t.

    • Introduksjon til synkronsvømming
    • Synkronskolen – grunnpilaren i en
      synkronklubb
    • Synkronskoleansvarlig – ansvarlig
      for klubbens synkronskole
    • Styrets/utvalg rolle – og organisering av
      klubb
    • Hovedtrener, trenere og instruktører –
      Utdanning og kompetanse

 

·        
Del 2: Synkron i vår klubb
Med flest mulig trenere, styret og evt. andre engasjerte i synkron. ca 2t.
Prosess om hvordan klubben skal utvikle en god synkronskole? Klubben skal komme
frem til tiltak/satsningsområder.

 

Utgangspunkt agenda Oppfølgingsbesøk synkronskolebesøk
(besøk 2)

Forutsetning
at klubben har oppnevnt synkronskoleansvarlig.

 

·        
Del 1: Synkronskolen – teori og praksis – 2
timer
Gjennomgang av synkronskole konseptet med trenere og synkronskoleansvarlig, hvor man forklarer og viser kjerneøvelser
på de lavere nivåene.

o  
Mer om rollen synkronskoleansvarlig

o  
Organisering i basseng

 

·        
Del 2: Utvikling av klubbens synkronskole – ca 2 timer
Med flest mulig
trenere, styret, synkronskoleansvarlig og evt andre engasjerte i synkron. ca
2t.

Gjennomgang
av status på klubbens synkronskole og aktivitetstilbud. Hvordan skal vi bygge
opp synkronskolen videre? Nye tiltak og innsatsområder. Det blir også diskutert
hvordan NSF kan følge opp klubben videre.

 

Mulighet – oppfølging av teknikkutvikling (besøk 3)

Klubben
kan få et tredje besøk hvor man går gjennom nivåene i synkronskole og kravene
for opprykk til neste stjerne, evt. er med på en testdag.
Sammen med synkronskoleansvarlig, trenere og styrerepresentanter.

 

Planlegging av besøk
Klubben må koordinere:

·        
Styrevedtak på at det ønskes synkronskolebesøk

·        
Styret skal være godt representert, med minst 3 deltakere

·        
Hvis klubben har en synkronskoleansvarlig til førstebesøket vil denne
være sentral i koordinering og planlegging av besøkene.

·        
Klubben bør stille med flest mulig trenere (uavhengig av gren)

·        
Gjøre klart lokaler (inkl. projektor og flipover), og bevertning

 

Besøket må ses på som input, og det er jobben klubben gjør i etterkant
som er viktig!

 

Avrundet rektangel: Kontakt eller mer info?
Cathrine Aa Dalen, konsulent Norges Svømmeforbund: cathrine@svomming.no

Avrundet rektangel: Kontakt eller mer info?
Cathrine Aa Dalen, konsulent Norges Svømmeforbund: cathrine@svomming.no

Avrundet rektangel: Kontakt eller mer info?
Cathrine Aa Dalen, konsulent Norges Svømmeforbund: cathrine@svomming.no

Kontaktpersoner;
Cathrine Aa Dalen, Norges Svømmeforbund:
cathrine@svomming.no

X