go up


Arrangørene av Gullkorn skriver følgende om formålet med prisen:



  • Først og fremst ønsker vi i større grad å synliggjøre verdien godt PR-arbeid representerer.

  • Videre håper vi at prisen kan bidra til mer åpenhet og mer avmystifisering av kommunikasjonsbransjens arbeid.
  • Og sist, men ikke minst: Vi vil at gode utøvere i vår bransje skal premieres og motiveres for videre innsats.

 


De nominerte til årets holdningskampanje
• Dinamo PR og Norad «Reisen tilbake»
• Geelmuyden.Kiese og Gnist partnerskapet, Kunnskapsdepartementet med «Lærerrekrutteringskampanjen: Har du det i deg?»
• Creo Communication og Gjensidigestiftelsen/Svømmeforbundet med «Svømmeaksjonen 2010 gav politisk gjennomslag»


 


 



 


 


Artikkel i Kampanje 15.10.2010 med omtale om Gullkorn-finalistene.


Hele pressemeldingen om Gullkorn-finalistene 2010
:


Her er Gullkorn-finalistene 2010

Det har vært rekordmange innsendte bidrag til Gullkorn 2010. Hos årets finalister har juryen vektlagt arbeider som kan dokumentere effekt og resultater.

Over 100 nominasjoner er sendt inn til årets Gullkorn som går av stabelen
4. november. Juryen har hatt en større jobb enn normalt og melder om et svært høyt
nivå på mange av bidragene.

Stein Rømmerud, kommunikasjonsdirektør i Coca Cola har vært årets juryleder.
– Det har vært spennende å sitte i årets jury. Juryen har bestått av en bredt sammensatt faggruppe der vi har hatt mange sterke og gode diskusjoner. At vi får inn så mange
bidrag vitner om stor interesse for både faget og for prisen. Jeg tror også prisen er viktig
for bransjen fordi den bidrar til å skape en bredere forståelse for faget samtidig som
den har et inspirerende element i seg, sier Rømmerud.

– I år har juryen i stor grad vektlagt effektmåling og dokumenterte resultater når vi har evaluert bidragene. I lys av dette er juryens holdning at bransjen fortsatt har en vei å gå, men samtidig ser vi at mange av arbeidene holder et svært høyt nivå. Faglig sett er jeg ikke i tvil
om at bransjen beveger seg i riktig retning, og Gullkorn er et flott arrangement som dokumenterer nettopp dette, avslutter Rømmerud.

De nominerte til Gullkorn 2010

Årets virksomhetsprofilering
• Gambit Hill & Knowlton og Mudo-gruppen med «Mudo – ny aktør i treningsbransjen»
• Dinamo og Standard Norge med «Standard Norge»
• Sigurd Urdal/DGS og AGR Petroleum Services med «400 Brønn»

Årets produktprofilering
• Coca Cola med «Passion for fashion»
• Opera Software ASA med «Opera Mini for iPhone»
• PR-operatørene og Veidekke Eiendom med «Konfektfabrikken»
• Nucleus AS og Husbanken «Bostøtte 2»

Årets holdningskampanje
• Dinamo PR og Norad «Reisen tilbake»
• Geelmuyden.Kiese og Gnist partnerskapet, Kunnskapsdepartementet med «Lærerrekrutteringskampanjen: Har du det i deg?»
• Creo Communication og Gjensidigestiftelsen/Svømmeforbundet med «Svømmeaksjonen 2010 gav politisk gjennomslag»


Årets organisasjonsbygger
• Dinamo PR og Skatteetaten med «Kurs i flerkulturell forståelse og kommunikasjon»
• Gambit Hill & Knowlton og Skattedirektoratet med «Skatteparadiset 2015 – Nye virksomhetsstrategier for Skatteetaten»
• Nortura med «Løft»

Åpen klasse
• Reitangruppen med «Lederkåring 2010»
• Statens legemiddelverk med «P-pillepia»
• ”Inspired by Iceland” – Et konsortium av ressurser i regi av Islandske myndigheter med bidrag fra reiselivet på Island og eksterne ressurser blant andre Icelandair og First House i Norge
• Geelmuyden.Kiese og Icopal med «Den dødelige gassen Radon – fra fare til forskrift»

Årets publikasjon
Det vil også bli delt ut priser i kategorien Årets publikasjon. Nettsidene oppdateres etter hvert som finalistene er klare.


 


 


 

Organisasjonen Norske Informasjonsrådgivere, PIN og Kommunikasjonsforeningen samarbeider om en pris som kalles Gullkorn-prisen, som i år skal deles ut for fjerde gang. I kategorien for «årets holdningskampanje», så er Creo Communication og GjensidigeStiftelsen/Norges Svømmforbund en av tre nominerte, for «Svømmeaksjonen 2010». Prisen deles ut torsdag 4. november.

X