go up

Mosjonskampanjen har foregått fra 1. januar til 31. mars. Målet var for voksne å svømme 10.000 meter i løpet av perioden. Alle som klarte dette blir med i trekningen om en reise for to personer tur/retur Oslo – Malta, med 3 netters opphold på hotell. Alle barn (under 13 år) som svømte 5.000 meter får et diplom, og ble med i trekningen om en tur til Kristiansand Dyrepark for to barn og to voksne.

Det er 7. gang Norges Svømmeforbund arrangerer denne type aktivitetskampanje. Kampanjen har hvert år hatt et stigende antall deltagere. Fjorårets kampanje, Svøm deg til Island, ble en stor suksess med rundt 23.500 deltagere fordelt på 200 svømmehaller. Det var ca. 11.000 som klarte å svømme én mil, eller 5.000 m for barn – og det ble til sammen svømt ca. 252.000.000 meter.

Navn på vinnere vil bli offentliggjort i løpet av dagen.

Nøkkeltall fra årets kampanje:

Antall deltagere: 25.668 stk. (23.486 i 2002)

Barn under 13 år: 5.980 stk. (4.254 i 2002)

Antall deltagende svømmehaller: 210 stk. (201 stk i 2002)

Antall som svømte 10.000 m: 10.231 stk (9.896 i 2002)

Barn som svømt 5.000 m: 2.207 stk (1.244 i 2002)

Antall svømte meter totalt: 286.732.369 meter (251.798.228 m i 2002)

Beste svømmehall:

Flest deltagere i forhold til årlig besøk

Kategori C (over 100.000 i årlig besøk):

Giskehallen, Sandnes (599 deltagere, årlig besøk: 110.000 = 0.54 %)

Kategori B (30.000 – 100.000 i årlig besøk):

Berger Svømmehall, Bærum (1219 deltagere, årlig besøk: 75.000 = 1.63%)

Kategori A (under 30.000 i årlig besøk):

Askøyhallen, Kleppestø (647 deltagere, årlig besøk: 10.000 = 6,47 %).Mosjonskampanjen “Svøm deg til Malta …og til Dyreparken” er nå avsluttet, og det ble ny rekord med 25.668 deltagere fordelt på 210 svømmehaller. Av disse var det 5.980 som var barn (under 13 år). Det ble til sammen svømt 286.732.269 meter!

X