go up

 


 


 


Tips til markedsføring av kampanjen i din svømmehall:



  • Vinneren Atlanterhavsbadet: Eksotisk kick off – hvor alle ansatte var med og kledde seg ut, det ble spilt musikk, servert eksotiske ”drinker” og oppvisning av svømmere. Det ble mange oppslag fra kick-off’en i lokalmedia. I tillegg har de både laget reklame om kampanjen til lokal- /og intern-tv. 
  • Gratis svømmeinstruksjon blir kan bli gitt i hallen på morgensvømminger 
  • Aktivitetsdag i Svømmehallen. Inviter den lokale ungdoms/ barne skolen/ til aktivitetsdag i svømmehallen, enkle konkurranser som svømmestafett bidrar til mye lek og moro. Sørg for ekstra glede og aktivitet ved å ha en Funballz eller 3 tilgjengelig. 
  • Arranger stafett mellom kjente personer (ordfører, idrettskjendis, musiker etc), eller lag (fotballklubben mot håndballklubben) 
  • Utfordre lokalekjendiser / politikere til å delta i Svøm deg til Playitas. Kanskje noen kan være ambassadører for kampanjen i deres svømmehall? 
  • Involver den lokale svømmeklubb – kanskje de kan fikse stafett, eller voksenopplæring, teknikk-kurs eller annen aktivitet. 
  • Inviter bedrifter til konkurranse, hvor bedriften med flest deltakere som fullfører kampanjen vinner en premie. Bedriftene registrerer seg i hos svømmehallen, kanskje klassevis etter antallet ansatte. 
  • Konkurrer med andre svømmehaller på totalt antall svømte meter? Sentralbadet i Bergen mot Tøyenbadet i Oslo, eller Svømmehallen i Oppdal mot Otta Svømmehall? 
  • Trekk ukesvinnere blant svømmehallens deltakere. Vinneren kan f.eks få to måltider i svømmehallens restaurant eller 1stk svømmebriller. 
  • Vær synlig på sentrale steder i nærmiljøet. For eksempel; server frokost en morgen på kjøpesenteret eller andre sentrale steder for å markere at kampanjen er i gang

 


Les artikkel fra Atlanterhavsbadet – fjorårets vinnere av markedsføringskonkurransen


 


 



Tilbakemeldingen fra evalueringen i 2010 viser at det er mange steder hvor potensialet for økt deltakels i kampanjen og i økte besøkstall i svømmehallen ligger i lokal markedsføring.  Fokuset med svømming som en mosjonsaktivitet på kalde vinterkvelder er jo en fin start. Med utgangspunkt i bidragene fra fjorårets ”markedsføringkonkurranse” er det utarbeidet en liten idébank med noen markedsføringstips, kanskje noen for din hall?

X