MER-kampanjen er et gjennomprøvd salgsverktøy for klubber som ønsker å selge spiseklar frukt og grønnsaker på idrettsarenaen. NSF er MER-ambassadører, og vi ønsker at spiseklar frukt og grønnsaker skal være tilgjengelig som et alternativ til vafler og pølser på små og store arrangementer. Erfaringen viser at dette er en svært god inntektskilde til klubben i tillegg til at klubben får en sunn profil.
NSF har gjort en avtale med Opplysningskontoret for frukt og grønnsaker hvor de sender GRATIS en MER-verktøykasse med alt du trenger for å sette i gang med salget. For de klubber som ønsker å være med på dette i 2006, så er fristen 15. mai i forhold til å være sikker på å få gratis verktøykasse.
- Du kan se en kort video om hele konseptet her
- Du kan se hvilke andre klubber i vårt særforbund som er MER-ambassadører her
- Du kan lese alt om MER-konseptet her
- Du kan bestille MER-verktøykassen her
NSF oppfordrer alle klubber til å benytte seg av tilbudet; om ikke for å tjene penger, så for å gi ungdom et sunt alternativ på små og store svømmearrangement!
I november 2005 omtalte vi at NSF har inngått en avtale med Opplysningskontoret for frukt og grønnsaker (OFG) og MER-kampanjen, som skal påvirke til økt tilgjengelighet av frukt og grønnsaker, og bidra til at ungdommer og andre velger det sunne alternativ.
16 klubber og kretser i NSF har til nå benyttet seg av MER-tilbudet, og dette gjør NSF til det særforbundet med flest MER-ambassadører. Frist for å bli MER-ambassadør i 2006: 15. mai.