go up

I år var det litt flere deltagere enn i fjor, så det ser ut som om vi stabiliserer oss rundt 24.000 med omtrent samme antall arrangører. Svømmeforbundet er veldig godt fornøyd med deltagelsen, og vi håper at deltagerne fortsetter å bruke svømmehallen aktivt som mosjonsarena.


 


Det var 5.425 barn 13 år og yngre som deltok, og av disse var det 2.880 som klarte kravet på 2.500 meter (1.500m for funksjonshemmede) for å være med i trekningen om hovedpremien til Trondheim og Pirbadet.


Av de fra 14 år og eldre var det 7.579 som svømte mer enn 10.000 meter (5.000m for funksjonshemmede), og ble dermed med i trekningen om hovedpremien til Island.


 


Totalt ble det svømt 201.251.636 meter! Dette er en økning på 6.000 kilometer i forhold til i fjor! Med omtrent samme deltakerantall tyder dette på at deltakerne har brukt mer tid i bassenget enn tidligere. Et av målene med kampanjen er å skape gode vaner for mosjon, og dette er tegn på at vi har nådd det målet. Gratulerer til alle som var med!


 


Trekningen av premiene ble foretatt 23. april.


Her er premievinnerne for voksne:



  • Weekendtur for to personer til Island. Fly med IcelandAir og overnatting på Reykjavik City Hostel: Sveinung Hagen fra Aurland 
  • Gavekort på weekendopphold med Rica Hotels: Tonja Fonn fra Sandefjord og Tove Marie Hervik fra Steinkjer

 


Og premievinner for barn ble:



  • Weekendtur for to voksne og to barn til Trondheim. Overnatting på Rica Nidelven og gratis inngang på Pirbadet hele helgen: Bjørn Mikael Gustavsen fra Vardø

 


Beste svømmehaller


Kategori A (-> 29.999 i årlig besøk): Askøyhallen


Kategori B (30.000 – 99.999 besøk): Horten svømmehall


Kategori C (over 100.000 besøk): Berger svømmehall


Disse vinner gavekort på kr 5.000,- fra Klubben AS.


 


Resultatliste for kategori A finnes her.


Resultatliste for kategori B finnes her.


Resultatliste for kategori C finnes her.


 


Årets kampanje har blitt fulgt av Dagbladet TV, hvor det har blitt lagt ut en treningsvideo hver søndag. For de som ikke har sett disse videoene, anbefaler vi å ta en titt. Det er mye å lære av våre toppsvømmere Anne-Mari Gulbrandsen og Alexander Dale Oen. Klikk her for å komme til oversikten.


 


Hva er Svøm deg til Island?


Svøm deg til… er Norges Svømmeforbunds årlige mosjonskampanje som foregår i perioden 1. januar til 31. mars. Målet er å skape gode mosjonsvaner for den norske befolkning, ved å motivere dem til å bruke svømmehallen som arena for fysisk aktivitet. Etter turgåing er svømming den aktivitet som er mest populær som mosjonsaktivitet i Norge. Det er årlig ca 400.000 faste brukere av svømmehallene, og de aller færreste er medlemmer i NSFs klubber. NSF er opptatt av å tilby utfordrende og motiverende aktiviteter for alle som bruker svømmehallene, uansett om de er medlemmer eller ikke.


Et av målene med kampanjen er å få flest mulig voksne til å svømme mer enn 10.000 meter, og flest mulig barn (13 år og yngre) til å svømme mer enn 2.500 meter. For funksjonshemmede er kravene respektive 5.000 og 1.500 meter.


Det er 11. gang Norges Svømmeforbund arrangerer denne mosjonskampanjen. Klikk her for å se hvordan det har gått i noen av de tidligere kampanjene.


 


Foto: Helga Kvam / Reykjavik City Hostel / Infoservice


 


Samarbeidspartnere til Svøm deg til Island


 























Norges Svømmeforbunds årlige mosjonskampanje “Svøm langt” er nå slutt. Svøm deg til Island foregikk fra 1. januar til 31. mars, og hadde 24.400 deltagere fordelt på 179 arrangører over hele landet.

X