go up



Vinnere av voksenpremiene;



  • Siri Skagen, Tønsberg

         (vant tur for to til Madrid)



  • Wenche Mjølkeråen, Os

          (vant Rica-weekend i Norge eller Sverige)



  • Arne Gunderskov Hansen, Haugesund

          (vant Rica-weekend i Norge eller Sverige)


Vinner av barnepremien;



  • Ingrid Amalie Utbjoe, Bergen

          (vant Rica-weekend i Gøteborg med  


           inngang på Liseberg for hele familien)


 


Beste svømmehaller;


Kategori A (2.000  – 29.999 i årlig besøk): Askøyhallen


Kategori B (30.000 – 99.999 besøk): Horten svømmehall


Kategori C (over 100.000 besøk): Domus Atletica


Disse vinner gavekort på kr 5.000,- fra Klubben AS.


 


Resultatliste for alle de tre kategoriene svømmehaller finner du her.



 


Oppsummering av kampanjen
Det var 5087 barn 13 år og yngre som deltok, og av disse var det 2961som klarte kravet på 2.500 meter (1.500m for funksjonshemmede) og var med i trekningen om hovedpremien til Gøteborg og Liseberg Av de fra 14 år og eldre var det 6202 som svømte mer enn 10.000 meter (5.000m for funksjonshemmede),og var med i trekningen om hovedpremien til Spania. Antall barn som greide kravet har økt fra i fjor, mens antall voksne som greier og gjennomføre går nedover…


 



Totalt ble det svømt 191.734.629 meter av de 22818 deltakerne! Dette er en liten negang fra i fjor, men det gir et gjennomsnitt blant både barn og voksne på over 8000 meter og når over 70 haller melder om økt besøk i kampanjeperioden er vi fornøyde med det. Ett av målene med kampanjen er å skape gode vaner for å drive mosjon i svømmehallen og det ser det ut til at vi bidrar til. Gratulerer til alle som var med!



 




Hva er Svøm deg til Spania?


Svøm deg til… er Norges Svømmeforbunds årlige mosjonskampanje som foregår i perioden 1. januar til 31. mars. Målet er å skape gode mosjonsvaner for den norske befolkning, ved å motivere dem til å bruke svømmehallen som arena for fysisk aktivitet. Etter turgåing er svømming den aktivitet som er mest populær som mosjonsaktivitet i Norge. Det er årlig ca 400.000 faste brukere av svømmehallene, og de aller færreste er medlemmer i NSFs klubber. NSF er opptatt av å tilby utfordrende og motiverende aktiviteter for alle som bruker svømmehallene, uansett om de er medlemmer eller ikke.


Et av målene med kampanjen er å få flest mulig voksne til å svømme mer enn 10.000 meter, og flest mulig barn (13 år og yngre) til å svømme mer enn 2.500 meter. For funksjonshemmede er kravene respektive 5.000 og 1.500 meter.


Det er 12. gang Norges Svømmeforbund arrangerer denne mosjonskampanjen. Klikk her for å se hvordan det har gått i noen av de tidligere kampanjene.


 


Kontaktperson for kampanjen i Svømmeforbundet er; Ingrid Haslev Anmarkrud, mail; ingrid@svomming.no og telefon; 21 02 96 72


 


Foto: www.spain.info/no


 


Samarbeidspartnere til Svøm deg til Spania











 









 




 


 


 


 




Norges Svømmeforbunds årlige mosjonskampanje “Svøm langt” er nå slutt. “Svøm deg til Spania” ble arrangert fra 1. januar til 31. mars, og hadde 22771 deltagere fordelt på 174 arrangører over hele landet. Vinnerne kom i år fra Tønsberg, Bergen og Haugesund og de beste hallene ble både noen gjengangere fra tidligere og en nykommer. Trykk på “Les mer” for å se hvem som vant!

X