go up

Vinnere av voksenpremien;



  • Henrik Ariansen, Mandal                                                             (vant ukestur for to til Sardinia, sponset av Sardinia Reiser)
  • Ida Warhuus, Sør-Odal

          (vant Scandic-weekend for to)



  • Liv Ilseng, Valnesfjord  

          (vant Scandic-weekend for to)


 


Vinner av barnepremien;



  • Peder Øversveen, Dokka

(vant en Scandic-weekend for hele familien i København, med inngang på Tivoli)
Alle Weekend-premiene er sponset av Scandic Hotels.


 


Beste svømmehaller;



  • Orkdal folkebad – vinner i kategori A (2.000-30.000 besøk i året)
  • Bryne Symjehall – vinner i kategori B (30.000-100.000 besøk i året)
  • Tøyenbadet – vinner i kategori C (over 100.000 besøk i året)

Disse vinner et gavekort  på 5.000,-hver fra Klubben AS.


 


Fullstendig resultatliste for alle de 192 svømmehallene finner du her.


 


Oppsummering av kampanjen;


Det var 5360 barn som var med på kampanjen, av disse var det 3442 som klarte kravet og dermed ar med i trekningen om barnepremien til København. Av de over 13 år var det 16380 som deltok, og av disse var det 9541 som klarte kravet, og dermed var med i trekningen om tur til Sardinia.


Deltakerantallet for barn har gått litt opp, mens deltakerantallet for voksne har gått litt ned. Det som er meget gledelig er at andelen som har klart kravet har steget fra ca. 40% i fjor til 59% i år! De som har vært med i år har også svømt mye lenger enn tidligere, nesten 11.000 meter i gjennomsnitt blant både barn og voksne. Det tyder på at mange har kommet inn i gode mosjonsvaner og det er jo også hovedmålsettningen med kampanjen!


Gratulerer til alle som var med:)


 


Hva er Svøm deg til Sardinia?


Svøm deg til …. er Norges Svømmeforbunds årlige mosjonskampanje, som foregår i perioden 1. januar til 31. mars. Kampanjen har utviklet seg til å bli Norges største mosjonskampanje.
Målet er å skape gode mosjonsvaner for den norske befolkningen, ved å motivere dem til å bruke svømmehallen som arena for fysisk aktivitet. Etter turgåing er svømming den aktiviteten som er mest populær som mosjonsaktivitet i Norge og årlig er det ca 400.000 faste brukere av svømmehallene. NSF er opptatt av å tilby utfordrene og motiverende aktiviteter for alle som bruker svømmehallene, uansett om de er medlem av NSF eller ikke.


Målet er altså å få flest mulig voksen til å svømme 10.000 meter i løpet av kampanjeperioden (5.000 meter for funksjonshemmede), og flest mulig barn til å svømme 2.500 meter (1.500 meter for funksjonshemmede). Det er 13. gang Norges Svømmeforbund arrangerer kampanjen og det er svømmehaller over hele landet som står som våre arrangører.
I år hadde vi også egne ambassadører for kampanjen, les mer om dem her.


 


Kontaktperson for kampanjen i Svømmeforbundet er;
Ingrid Haslev Anmarkrud, mail; ingrid@svomming.no / tlf; 21029672


 


Våre samarbeidspartnere for Svøm deg til Sardinia er;



 


Norges Svømmeforbunds årlige mosjonskampanje er nå slutt.
“Svøm deg til Sardinia” ble arrangert fra 1. januar til 31. mars, og hadde 21.740 deltakere fordelt på 192 svømmehaller over hele landet. Disse tallene gjør kampanjen til Norges største mosjonskampanje.
Vinneren av hovedpremien kom i år fra Mandal, Dokka, Valnesfjord og Sør-Odal. De beste hallene var også godt spredt utover landet. Trykk på “les mer” for å se hvem som vant!

X