go up


NSF er veldig stolt av Svøm langt kampanjen, som med deltakerantallet gjør kampanjen til en av Norges klart største mosjonskampanjer.


 


Oppsummering av kampanjen 2014


Av de 20.789 personene som var med på kampanjen var det med 6405 barn og 15.357 voksne. Av dem var det ca 61,5% av barna som klarte kravet om å svømme 2.500 meter og ca. 58,5% av de voksne som klarte kravet om å svømme 10.000 meter. Deltakerantallet har gått opp fra kampanjen i 2012.



Mange av svømmehallene har god deltakelse, og mange en solid økning. Allikevel er det flere svømmehaller som ikke har rapportert, eller som ikke har barn eller ungdom som deltar i kampanjen. Norges Svømmeforbund håper vi sammen kan styrke svømming som mosjonsaktivitet ytterligere gjennom å utvikle kampanjen sentralt og lokalt i årene fremover.


 



Det er positivt at prosentandelen av de som har fullført kampanjen holder seg opp med sammenlignet med tidligere år. Dette er vi godt fornøyde med og kan tyde på at mange har gode mosjonsvaner i løpet av kampanjen. Det kan noteres at 33% av svømmehallene rapporterer å samarbeide med aktører innen helse og mosjon, som LHL, revmatikere, fysioterapauter, kommunen etc. Det er flere som ser fordelene av svømming som mosjonsaktivitet.


 


De heldige vinnerne blant de mange tusen deltakerne er nå trukket ut (sjekk i listen under). Gratulerer til alle de heldige og til alle deltakere! Fortvil ikke hvis du ikke har vunnet, det vil være nye sjanser neste år også 🙂




Vinnere av turer med Apollo til Kroatia;




  • Voksen: Helle Toreskaas Thysted, Porsgrunn svømmehall
  • Barn: Dina O Dahle, Lovund svømmehall

Restende vinnere finner dere på www.svomlangt.no



 



Beste svømmehaller (antall deltakere vs årlig besøk)


Med bakgrunn i årlige besøkstall og svømmehallens deltakelse rangeres svømmehallene. Vinnerne av årets kampanje er;



  • Møglestu Svømmehall (Lillesand IL)- vinner i kategori A (2.000-30.000 besøk i året)
  • Grimstad Svømmehall- vinner i kategori B (30.000-100.000 besøk i året)
  • Tøyenbadet- vinner i kategori C (over 100.000 besøk i året)


 





 





Oppsummering


 Sluttrapporten for årets kampanjen finner du under menyvalget «For svømmehaller» – og «resultater».


 





Takk til våre samarbeidspartnere


Våre samarbeidspartnere er med å styrke svømming som mosjonsaktivitet! NSF setter veldig stor pris på samarbeidet med dere, og håper dere er med oss i å styrke folkehelsearbeidet i NSF videre de kommende år.



Vår samarbeidspartnere er;



  • Apollo – hovedpremiene er sponset av Apollo!
  • Thon Hotels – svømmernes favoritt hotel
  • Pooltech- leverandør av svømmebasseng og utstyr
  • ENWA ABC Tech – alt av utstyr til svømmehallen
  • Arena International – stolt sponsor av vårt svømmelandslag
  • Klubben as – der du kjøper treningsutstyr
  • Fagforbundet – God samarbeidspartner med Norges Svømmeforbund over mange år

 






Om «Svøm langt kampanjen»


«Svøm langt» er Norges Svømmeforbunds årlige mosjonskampanje, som foregår i perioden 1. januar til 31. mars hvert år. Kampanjen skifter navn hvert år avhengig av hvilket reisemål hovedpremien har. Hensikten er å å skape gode mosjonsvaner for den norske befolkningen ved å motivere dem til å bruke svømmehallen som arena for fysisk aktivitet. Etter turgåing er svømming den aktiviteten som er medt populær som mosjonsaktivitet i Norge og årlig er det ca 400.000 faste brukere av svømmehallene i Norge. Målet er at flest mulig voksne svømmer 10.000 meter i kampanjeperioden, og flest mulig barn (under 13år) svømmer 2.500 meter.


 



Norges Svømmeforbund (NSF) er opptatt av å tilby motiverende aktiviteter for alle som bruker svømmehallene, uansett om de er medlem av NSF eller ikke. Kampanjen er et lavterskeltilbud da kampanjen er gratis for både deltakere og svømmehaller.


 



Støtt opp om svømming som en fantastisk mosjonsaktivitet!


 





Vi ser frem til neste års kampanje – gjør du?


Norges Svømmeforbunds årlige mosjonskampanje for 2014 er avsluttet. «Svøm langt – destinasjon Kroatia» ble arrangert fra 1. januar til 31. mars og hadde nesten 20.789 deltakere fordelt på 245 svømmehaller over hele landet. Det har igjen vært en solid kampanjen med god deltakelse i de aller fleste svømmehaller. Takk til alle engasjerte som har vært med å gjøre kampanjen mulig.Vi håper deltakere og svømmehaller er fornøyde med kampanjen. Les oppsummeringen av kampanjen her og på websiden www.svomlangt.no.

X