- Heidi Martinsen (ungdom og voksne, inkl funksjonshemmede), Råholt svømmehall (Eidsvoll) -vant ukestur for to til Rhodos med Apollo Reiser
- Emma Nordbach (barn), Trønderhallen vant ukestur for hele familien til Rhodos med Apollo Reiser
Les mer om destinasjonen og Apollo Reiser her. Oversikt over restende vinnere finner dere på www.svomlangt.no
Resultater for svømmehallene
Det er ny rekord at hele 259 svømmehaller er med på kampanjen. Dette er utrolig bra! Totalt er det Ok deltakertall, men mange svømmehaller har mye potensiale for økning av deltakere.
Oppsummering av kampanjen 2015
Svøm langt kampanjen er avsluttet for 2015. Det har vært en solid kampanjen med god deltakelse i de aller fleste svømmehaller. Kampanjen har over 20 000 deltakere. Av disse personene som var med på kampanjen var det med ca 5000 barn, 1600 ungdom mellom 14 og 18 år og 15.00 voksne. Det er over 400 funksjonshemmede deltakere. Takk til alle engasjerte som har vært med å gjøre kampanjen mulig.Vi håper deltakere og svømmehaller er fornøyde med kampanjen. Sluttrapporten for årets kampanjen kommer etterhvert under menyvalget «For svømmehaller» og «resultater».
Mange av svømmehallene har god deltakelse, og mange en solid økning. Allikevel er det flere svømmehaller som ikke har rapportert, eller som ikke har barn eller ungdom som deltar i kampanjen. Norges Svømmeforbund håper vi sammen kan styrke svømming som mosjonsaktivitet ytterligere gjennom å utvikle kampanjen sentralt og lokalt i årene fremover.
Det er positivt at prosentandelen av de som har fullført kampanjen holder seg opp med sammenlignet med tidligere år. Dette er vi godt fornøyde med og kan tyde på at mange har gode mosjonsvaner i løpet av kampanjen. Det kan noteres at 25% av svømmehallene rapporterer å samarbeide med aktører innen helse og mosjon, som LHL, revmatikere, fysioterapauter, kommunen etc. Det er flere som ser fordelene av svømming som mosjonsaktivitet.
Norges Svømmeforbund (NSF) er stolt av å gjennomføre en så omfattende mosjonskampanje. NSF er opptatt av å tilby motiverende aktiviteter for alle som bruker svømmehallene, uansett om de er medlem av NSF eller ikke. Kampanjen er et lavterskeltilbud da kampanjen er gratis for både deltakere og svømmehaller.
Les hele sluttrapporten fra Svøm langt kampanjen 2015.
Takk til våre samarbeidspartnere
Våre samarbeidspartnere er med å styrke svømming som mosjonsaktivitet! NSF setter veldig stor pris på samarbeidet med dere, og håper dere er med oss i å styrke folkehelsearbeidet i NSF videre de kommende år.
Vår samarbeidspartnere er;
- Apollo – hovedpremiene er sponset av Apollo!
- Thon Hotels – svømmernes favoritt hotel
- Pooltech- leverandør av svømmebasseng og utstyr
- ENWA ABC Tech – alt av utstyr til svømmehallen
- Arena International – stolt sponsor av vårt svømmelandslag
- Klubben as – der du kjøper treningsutstyr
- Fagforbundet – God samarbeidspartner med Norges Svømmeforbund over mange år
Om «Svøm langt kampanjen»
«Svøm langt» er Norges Svømmeforbunds årlige mosjonskampanje, som foregår i perioden 1. januar til 31. mars hvert år. Kampanjen skifter navn hvert år avhengig av hvilket reisemål hovedpremien har. Hensikten er å å skape gode mosjonsvaner for den norske befolkningen ved å motivere dem til å bruke svømmehallen som arena for fysisk aktivitet. Etter turgåing er svømming den aktiviteten som er medt populær som mosjonsaktivitet i Norge og årlig er det ca 400.000 faste brukere av svømmehallene i Norge. Målet er at flest mulig voksne svømmer 10.000 meter i kampanjeperioden, og flest mulig barn (under 13år) svømmer 2.500 meter.
Norges Svømmeforbund (NSF) er opptatt av å tilby motiverende aktiviteter for alle som bruker svømmehallene, uansett om de er medlem av NSF eller ikke. Kampanjen er et lavterskeltilbud da kampanjen er gratis for både deltakere og svømmehaller.
Støtt opp om svømming som en fantastisk mosjonsaktivitet!
Vi ser frem til neste års kampanje gjør du?
Norges Svømmeforbunds årlige mosjonskampanje for 2015 er avsluttet. «Svøm langt destinasjon Rhodos» ble arrangert fra 1. januar til 31. mars og hadde 20.552 deltakere fordelt på hele 259 svømmehaller (rekord) over hele landet. Det har igjen vært en solid kampanjen med god deltakelse i de aller fleste svømmehaller. Takk til alle engasjerte som har vært med å gjøre kampanjen mulig.Vi håper deltakere og svømmehaller er fornøyde med kampanjen. Les oppsummeringen av kampanjen her og på websiden www.svomlangt.no.